Thursday, January 10, 2013

Prima experienta cu skiurile scurte sau snowblades

Experienta mea de in ale skiului este destul de redusa, insa probabil daca zapada este buna si nu este gheata pe partie, pot parcurge si un traseu mediu. Am invatat singur acest sport, fiindca imi parea un pic plictisitor sa ma tin cu ambele maini de bete si sa urmaresc facand plugul pe instructor cum aluneca meserias cu spatele :) Astfel, primele mele cazaturi au fost spectaculoase, iar in cadere ma gandeam ca totusi locul meu nu este acolo, ci in spatele unui birou sau la un vin fiert.


In ceea ce priveste cazaturile la ski, acestea produc doua tipuri de leziuni: fizice si mai ales de orgoliu. Cazaturile pe partie nu lasa, in general, prea multe vanatai, dar cel mai terfelit este, cu siguranta, orgoliul. Nu prea ma vedeam, om la 30 de ani, sa ma tavalesc pe jos cu betele in maini si legat de niste clapari imensi... Iata ca se intampla chiar mai des decat speram :)

Am invatat acest sport pe skiurile lungi, dar am vrut sa vad cum pot aluneca pe zapada si cu o preche de Snowblades. Ale mele sunt produse de compania Salomon, care, daca nu stiati, a lansat acest timp de skiuri inca din 1997. Deci nu ma pot lauda ca sunt intre pionierii acestui sport. Chiar deloc :)

Oricum, pe partiile din Romania nu vezi foarte des oameni care sa se dea cu snowblades, ba chiar multi sunt curiosi daca sunt mai greu sau mai usor de folosit. Ca sa raspund la aceasta intrebare, parerea mea este ca sunt mai usor de folosit, fiindca le poti controla parca mai simplu decat pe cele lungi, insa prezinta si unele dezavantaje legate de faptul ca daca sunt damburi maricele pe partie risti sa te infigi mai usor cu varful acestora in zapada si chiar sa cazi. Astfel, ai nevoie de o partie mai buna si o zapada mai bine intretinuta, mai ales ca incepator (pana inveti sa ocolesti foarte rapid orice obstacole).



Distractia incepe insa mult mai repede cu aceste jucarii, iar invatatul parca decurge mai repede. Cristianele se deprind mai usor, cat si alunecatul pe partie cu picioarele apropiate nu mai se prezinta ca un factor de stres prea mare (apropo, daca nu stiai, sunt mai multe tipuri de cristiane.. cu departare, cu rotatie, cu anticipare, absorbtie pasiva... :) Nu le incerca chiar pe toate din prima. Nu merta efortul.

Recomandarea mea este sa incerci o astfel de experienta cu niste snowblades, chiar daca nu ai avut inca ocazia sa pui deloc schiurile in picioare.

Anul acesta am incercat partiile de la Bran (Zanoaga - 250 ron / 10 urcari), Predeal (Clabucet - 80 ron / 10 urcari) si Sinaia (sosire - fiindca nu era deschisa partia de la 1400 - la telegondola). Cea mai placuta experienta a fost la Predeal, fiindca partia este foarte lata si destul de lunga, cat sa te bucuri de coborare. Planific urmatoarea calatorie la Straja :)



PS. Schiurile scurte difera uneori ca dimensiune, respectiv 90cm sau 99cm. Eu le prefer pe cele de la Salomon de 90 cm, fiindca sunt foarte versatile si poti chiar sa urci panta ca un ratoi, daca vrei sa te dai in spectacol :)


Update: Am ajuns cu schiurile scurte pana la urma la Straja (va recomand sa va cazati la Vila Alpin, fiindca este una din putinele vile cu restaurant din zona, iar conditiile de cazare sunt excelente) si in Bansko, iar in ambele locatii s-au comportat exemplar micile schiuri. Iata mai jos si dovada :)








2 comments:

Anonymous said...

This website really has all the information and facts I needed
concerning this subject and didn't know who to ask.

Anonymous said...

I have been browsing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours.
It's pretty worth enough for me. In my opinion, if all website owners and bloggers made good content as
you did, the web will be much more useful than ever before.