Saturday, May 11, 2013

Ingredientele unei prezentari de succes

Vorbitul in public este fascinant. Uneori este dificil, mai ales daca nu ai experienta, dar orice abilitate se dezvolta cu suficient de mult exercitiu. Daca iti poti invinge teama de vorbit in public, te poti considera special, fiindca ai scapat de principala frica a oamenilor: vorbitul in fata unei largi audiente (pe locul doi este frica de moarte).

Eu, unul, cred ca am depasit teama de a tine discursuri in public, dar nu complet; adica, nu sunt in punctul in care sa ma trezesc dimineata fiindu-mi dor sa ma urc pe scena si sa comunic cu publicul si realizez ca nu sunt singurul om din lume care stie sau spune lucruri interesante :)

Avantajul unei bune prezentari este ca poti "vinde" ideile tale catre zeci sau sute de oameni in cateva minute, iar daca reusesti sa si implici publicul sa-ti ofere feedback sau sa-ti completeze prezentarea cu informatii utile, vei obtine si sustinatori, si impactul dorit.

Un exemplu pe care il consider relevant in cazul meu il reprezinta prima data cand am vorbit in public despre conceptul SuperBlog. Se intampla in august 2008, la Forum IT, in Braila, adica inainte de lansarea primei editii a competitiei de blogging ce a ajuns astazi la 6 editii.




Consider ca prezentarea respectiva a fost un succes, fiindca oamenii care au urmarit-o chiar au inteles conceptul, au crezut in sansa lor, au participat la competitie si ne-au luat banii :)

Asadar, consider ca, pentru o prezentare buna, ai nevoie de:
- informatii utile, actuale si adaptate publicului
- forma sa fie una care sa atraga privirile: atunci foloseam PowerPoint, dar in ultima perioada am utilizat mai des platforma Prezi.com, fiindca informatiile sunt afisate mai interesant. Ex. Gala de premiere Spring SuperBlog 2013
- conditii tehnice calitative (sunet, lumini, proiector, laptop si un pointer. Eu folosesc un pointer nJoy cumparat de la Azerty.ro, fiindca era la cel mai bun pret de pe piata, iar functiile sale sunt suficiente pentru prezentari).
- cateva cadouri simbolice pe care sa le oferi in timp real celor care mai implicati participanti din audienta.
- un zambet care sa inspire incredere si deschidere la comunicare.




2 comments:

Anonymous said...

Sunt curios care vor fi ingredientele la premierea din 2013 dar, pe viitor, ca sugestie, poti sa incerci si prezentarile in prezi...eu la Think Strategy 6 am prezentat un concept de promovare de aplicatii de smarthone sub genericul "Smart is simple! Keep it simple" si am castigat locul I datorita faptului ca ceilalti au folosit ppt si noi am fost unici si spleciali:) bogdan in blugi:)

Albert Budica said...

Multumesc pentru apreciere si mesaj! Din pacate, anul acesta nu am mai apucat sa prezint ceva, fiindca gala a inceput cu o intarziere de o ora. O buna parte din participanti au ajuns mai greu la cabana si nu puteam sa incepem fara ei :) Oricum, imi propusesem ca prezentarea mea sa dureze mai putin de doua minute si se pare ca mi-am atins acest obiectiv :)