Tuesday, January 28, 2014

Ce faci in ziua de azi cu scoala?

Am citit cu multa curiozitate un articol in care se vorbea despre "povestea unui prost cu diploma". Evident, autorul este un om educat si cu talent la scris, iar articolul probabil a fost scris cu intentia sa incite si sa creeze controversa, insa cred ca pentru tineri este uneori greu sa citeasca printre randuri si sunt sanse reale sa ramana cu impresia ca scoala nu mai are niciun rol in dezvoltarea personala.

Tin minte ca si eu era sa renunt la facultatea de management, in anul patru. Castigam foarte bine distribuind produse Herbalife, dar am ales facultatea si nu imi pare rau. Acum ma amuz cand ma intreaba cate un distribuitor Herbalife, din "vechea garda", ce masina conduc (merg mult cu metroul, fiindca imi place sa citesc), fiindca doreste sa imi demonstreze ca el are mai mult succes cu afacerea sa MLM.

Poate suna ca un cliseu, dar cred ca, daca faci ceea ce iti place, cu sau fara scoala, o sa reusesti. Indiferent ca este vorba de munca pe cont propriu, intr-un sistem MLM sau intr-o multinationala.

La facultate, daca inveti, asimilezi anumite informatii utile (daca mergi des la biblioteca, pentru studiul individual), cunosti oameni in respectivul domeniu (daca faci proiecte interesante), iar succesul cred ca se obtine in orice domeniu, cu perseverenta, putin noroc si multa munca.

In concluzie, totul tine de deciziile importante, luate in momentele decisive. Scoala este buna, dar direct proportional cu intentiile tale si cat de mult te implici (sa nu fie un scop in sine, ci un mijloc).

Iata un exemplu de carte care sintetizeaza secretul succesului, indiferent de domeniu: "Outliers, The Story of Success" de MALCOLM GLADWELL.


2 comments:

Malina said...

Desi am diplome, nu-i rau ...

Albert Budica said...

O diploma este egala cu timpul si atentia acordate respectivei calificari si cum reusesti sa o pui in valoare. Malina, diplomele sunt foarte valoroase, iar daca crezi in ele pot sa te ajute sa ajungi unde doresti. Multumesc pentru comentariu!