Sunday, August 7, 2016

Cazare, masa si plaje in Thassos

De insula Thassos eu am aflat de la un prieten care merge acolo cu familia de vreo 10 ani la rand. Prima data am crezut ca poate exagereaza, dar, cand am ajuns acolo, am inteles ca sunt multe lucruri de vazut si 10 vacante acolo nu sunt suficiente sa vezi tot. Mie imi place ca sunt multi turisti romani pe insula, mai ales ca acolo avem o reputatie buna. Cred ca unul din doi turisti este roman, ca sa iti faci o idee privind ponderea acestora.

Am inchiriat camere in multe zone de pe insula, dar imi place in special sudul insulei, mai ales in Potos, unde m-am cazat prima data - mai exact, la Christin Apartments, un complex de casute cochete situat chiar in centrul statiunii. Proprietarul, domnul Manos, este foarte amabil si calm, iar daca ii vorbesti pe limba sa, sigur iti va face si un mic discount. Are toate facilitatile, chiar si gratar, dar pe care il folosesti impreuna cu vecinii de curte, deci implica putina sincronizare. Fiind o locatie aproape de plaja, acolo vin multe familii cu copii, dar, daca nu stai mult in camera si preferi sa calatoresti mult pe insula, probabil nici nu o sa observi animatia din curte.

O alta zona unde m-am cazat a fost Skala Rachoniou, langa plaja Pachis, la Pensiunea Doukas. Avantajul major este ca poti ajunge la plaja pe jos, iar plaja Pachis este superba. Cred ca Pachis este plaja mea favorita.


Ca tot prezentam plaje, iata plajele mele preferate de pe insula:
1. Pachis Beach
2. Rosogkremos Beach
3. Paradise Beach
4. Marble Beach (Saliara)
5. Marley Beach
6. Tripiti Beach
7. Alexandra Beach
8. Aliki Beach

Iata si principalele mele recomandari in ceea ce priveste masa:
1. Pentru o masa cu fructe de mare si peste eu prefer:
- Taverna Poseidon (in Potos)
- Doukas (in portul vechi din Thassos)
- Am inteles ca si la Taverna Irene, tot in Potos, se serveste mancare buna, dar in general gasesti greu o masa libera.

2. Pentru cei pasionati de carnea de miel, dar si de tavernele traditionale grecesti, recomand:
- Taverna Iatrou (are o terasa superba cu vedere catre munte)
- Taverna Stelios (cred ca designul sau este cel mai apropiat de tavernele traditionale grecesti)
Sunt clar cele mai bune locatii din satul Theologos pentru a manca o masa traditionala greceasca de nota 10.

Anul acesta am descoperit cu placere snorkeling-ul, iar plaja mea preferata pentru aceasta activitate este Alexandra Beach (Potos), in lateral, in zona cu parcul de rulote, unde sunt multe stanci, iar apa este limpede.


Imi mai place sa ma joc si cu zmeul, dar pentru kitesurfing in Thassos este cam rar suficient de puternic vantul care sa bata constant spre insula, mai ales in sezon. Cand, totusi, este vant, plaja cea mai potrivita este San Antonio, de unde te poti lansa relativ facil. Acolo m-am dat anul trecut si cu windsurf-ul, iar fiindca plaja este foarte lata, probabil sunt sanse reduse sa deranjezi turistii care se balacesc in zona. Toamna este insa un vant destul de puternic; deci, daca ai echipamentul potrivit, te poti distra de minune.






3 comments:

Natural said...

Cel mai bine in Thassos am mancat la Taverna Pyrofani langa plaja Tripiti.

Albert Budica said...

Am sa incerc. Promit! :)

Anonymous said...

Hey, I think your blog might be having browser compatibility issues.
When I look at your blog in Opera, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it
has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up!
Other then that, very good blog!